loading...
*پایگاه تفریحی وخبری نگاه اول*
نگاه اول بازدید : 162 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)

نکات و توصیه‌های حفظ آرامش در روز عروسی، حتی برای آرام‌ترین عروس‌ها نیز می‌تواند موثر باشد، و قطعاً برای عروس‌هایی که نگرانی و استرس زیادی دارند، بسیار مفید خواهد بود. مهم نیست که استرس دارید یا خیر، اگر جشن عروسی شما نزدیک است، این نکات را مطالعه نمایید تا آرامش خود را در روز عروسی حفظ کنید. مهم نیست که چقدر هیجان‌زده باشید، چقدر تدارک دیده باشید و چقدر آماده باشید، در چنین مراسمی، به ناچار در شرایط عصبانیت و استرس قرار می‌گیرید، و بعضی عروس‌‌ها دچار حالت عصبی در طول مدت عروسی می‌شوند. اما با رعایت این نکات شما می‌توانید آرامش خود را در این روز حفظ نمایید، به نحوی که همه می‌خواهند بدانند که شما چطور تا این حد آرام هستید! اما این راز بین ما باقی خواهد ماند!

در ادامه، این هفت نکته برای هر چه بهتر نمودن روز مخصوص شما آمده است:

1- حمام حباب بگیرید!
یک راه برای حفظ آرامش در روز عروسی، شروع روز با یک فعالیت آرامش‌دهنده و اطمینان‌بخش، نظیر یک دعا، یا هر آنچه که به شما آرامش می‌دهد، می‌باشد. این کار می‌تواند یوگا، مدیتیشن، حمام حباب، پیاده‌روی و یا تماشای اخبار باشد! جریان روزمره خود را تا حد امکان نرمال نگه‌ دارید. این کار به شما کمک خواهد کرد تمرکز خود را روی یک چیز در یک زمان حفظ نموده و حالت عصبی و پر استرس روز عروسی را از خود دور نمایید.

2- یک صبحانه خوب میل نمایید
حتی اگر به هیچ عنوان احساس گرسنگی ندارید، حتماً یک صبحانه مختصر میل نمایید. خوردن، یکی از راه‌های حفظ آرامش در روز عروسی است! اطمینان حاصل نمایید که بدن شما به اندازه کافی کربوهیدرات و پروتئین دریافت نموده است. نان تست به همراه کره بادام زمینی یا یک عدد تخم مرغ، می‌تواند انتخاب خوبی برای وعده صبحانه باشد. ماست، اسموتی، میوه و غلات نیز گزینه‌هایی عالی برای یک صبحانه خوب می‌باشند.

3- یک بسته لوازم اورژانسی داشته باشید
بهترین توصیه برای حفظ آرامش در روز عروسی، آماده بودن برای حوادث و اتفاقات بدی است که احتمالاً پیش می‌آیند، بنابراین شما از این پیش‌آمدها عصبی و ناراحت نخواهید شد و تقریباً می‌توانید مشکل پیش آمده را رفع نمایید. بنابراین یک بسته لوازم اورژانسی جمع‌آوری نموده و به همراه خود داشته باشید. برخی لوازم مفید و خوب که می‌توانید در این بسته داشته باشید عبارتند از: پَد بهداشتی، دستمال، اسپری مو، گیره مو سر، کله‌بَر، جوراب اضافه، مسواک و خمیر دندان، سشوار، بابلیس، بسته کوچک خیاطی (نخ و سوزن و...)، آب، نوشیدنی انرژی‌زا، آدامس، چند ورق کاغذ، گوش پاک‌کن، چند تکه پنبه، اَدویل یا ژلوفن و پاک‌کننده آرایش

4- برنامه‌ی زمانی تهیه نمایید
می‌خواهید موثرترین راه برای حفظ آرامش در روز عروسی را بدانید؟! منظم و سازمان‌دهی شده باشید! اگر یک برنامه‌ی زمانبندی داشته باشید، دچار استرس و حالت عصبی نخواهید شد. شما می‌دانید که شماره تلفن‌های شما کجاست، هر شخصی احتمالاً در حال حاضر کجاست و حدوداً چه زمانی در مراسم حاضر خواهد بود و بسیاری مسائل دیگر. بنابراین چند روز قبل از مراسم عروسی، یک برنامه زمانبندی برای خود ایجاد نمایید و مطمئن شوید که آن را مرور و تکمیل نموده‎‌ و تمام موارد و مسائل لازم برای جشن عروسی را در آن آورده‌اید.

5- به موقع حضور داشته باشید
امروز روز عروسی شماست! شما باید زمان کافی برای پوشیدن لباس زیبای عروسی داشته باشید، پس طبق عادت همیشگی دیر نکنید! برای حضور در محل جشن عروسی به اندازه کافی زود حرکت کنید. حداقل یک ساعت بیشتر از آن زمانی که فکر می‌کنید نیاز دارید، برای رسیدن به موقع به مکان‌های مورد نظر وقت بگذارید، و صد البته ساقدوش‌های شما باید زودتر از شما در همه جا حضور داشته باشند. برای آماده شدن هر یک از ساقدوش‌ها، باید دو ساعت زمان اختصاص داده شود. بنابراین اگر شما دو ساقدوش داشته باشید، باید چهار ساعت قبل از زمانی که باید حاضر باشند در سالن زیبایی حضور داشته باشند.

موهای شما باید درست شده و آرایش شما باید انجام شود، جواهرات خود را بیاندازید، لباس بپوشید، زمانی را برای چک نمودن همه چیز داشته باشید، و البته گرفتن عکس!

پس آماده باشید! به موقع حاضر بودن، اصلی‌ترین نکته در حفظ آرامش در روز عروسی است.

6- پیش‌بینی نشده‌ها را پیش‌بینی کنید
اهمیتی ندارد که شما چقدر خوب آماده برگزاری مراسم عروسی هستید، خودتان را با این موضوع که هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد فریب ندهید. بدیهی است که ما امیدواریم بهترین‌ها برای شما اتفاق بیوفتد، اما بهترین قاعده این است که خود را برای مسائل غیرمنتظره آماده کنید. در این صورت اگر مسئله‌ای پیش آید، شما کاملاً غافلگیر نخواهید شد! و به خاطر داشته باشید هر مشکلی هم که پیش بیاید، نخواهد توانست روز شما را خراب کند. پس آرام باشید و از این روز زیبا لذت ببرید. در نهایت مطمئن باشید شما قطعاً بعد از مراسم به اتفاقات بدی که احتمالاً پیش آمده است خواهید خندید!

7- خودتان انجام دهید
شاید بهترین چیز برای برگزاری مراسم این باشد که شما هزاران نفر را داشته باشید که به شما در انجام کارها کمک کنند. اما آیا تا به حال این اصطلاح را شنیده‌اید که «اگر می‌خواهید کاری به خوبی انجام شود، خودتان آن را انجام دهید؟» خوب این درست است!

برای چیزهای کوچک، مثلاً اینکه آیا همه وسایلی که باید گل و ربان زده می‌شده، آماده است یا خیر، اجازه دهید که مادرتان آنها را چک نماید. اما برای مسائل مهم، مانند چک کردن اینکه آیا حلقه‌های ازدواج از جواهر فروشی تحویل گرفته شده است، و یا اینکه آیا لباس شما بخار خورده و آماده است، خودتان آنها را انجام دهید. برای آرامش ذهن خود این کار را انجام دهید، ما ضمانت می‌کنیم که این توصیه سودمند، کمک می‌کند که در روز عروسی آرامش بیشتری داشته باشید.

با این نکات مفید برای حفظ آرامش در روز عروسی، مطمئن باشید که شما لذت بیشتری از مراسم خواهید برد تا اینکه نگران و دلواپس باشید. مراسم عروسی یک مناسبت افسانه‌ای و سرورآمیز است و قطعاً نیازی به استرس و نگرانی بی مورد برای انجام آن نیست و به همین دلیل است که شما به لیستی از این نکات برای حفظ آرامش در روز عروسی نیاز دارید.

فقط به خاطر داشته باشید که هرگاه احساس اضطراب و ناآرامی داشتید، حتماً نفس عمیق بکشید.

در نهایت امیدواریم که نکات فوق، برای عروس‌ها خانم‌ها لیست مفیدی باشد.

آیا شما هم توصیه‌ای برای عروس خانم‌هایی که در شرف برگزاری مراسم هستند دارید؟

گردآوری:نـــگــاه اول

منبع:بانوی الوند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
نــــگــاه اول: امیدواریم ، تصویری باشیم ماندگار ، نه خطی تار ، در حاشیه چروک خورده ی روزگار. الــتماس دعـــا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست من نظرت در مورد این وبلاگ چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 341
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 37
  • تعداد اعضا : 39
  • آی پی امروز : 211
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 321
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 321
  • بازدید ماه : 1,341
  • بازدید سال : 38,961
  • بازدید کلی : 248,789