loading...
*پایگاه تفریحی وخبری نگاه اول*
نگاه اول بازدید : 171 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

در حالی که پزشکان در استان بوشهر به دلیل اخذ پول های زیرمیزی بر لبه تیغ انتقادات رسانه ها قرار گرفته اند حضور گسترده این روزهای بخش از آنها در کنار مردم کم برخوردار از امکانات صحنه های جالبی را خلق کرده است.
 


این روزها بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر در یک اقدام انسان دوستانه در حالی دومین حضور کادر متخصص پزشکی به همراه تجهیزات را به مدت 5 روز در روستای خورشهاب از توابع بخش ساحلی تنگستان طی دو سال گذشته تجربه می کند که اگر اغراق نباشد زبان از گفتار جهادگونه برخورد این قشر از فعالان عرصه سلامت با مردم قاصر است .




پیش از آن که به ضیافت عشق به هم نوعان دعوت شوم آستانه تفکرم بر ایجاد بیمارستان های صحرایی را در حد تعارفات بخشی ازمسئولینی می دیدم که بر طبق جایگاه سازمانی و ارائه یک بیلان کار فقط بدنبال ارائه گزارش به مافوق هستند و به چیزی فراخور آن نمی اندیشند.



نکته ای که در بدو ورود به این بیمارستان صحرایی جلب نظر می کرد این بود که کسی را نمی یافتی که برای ادای گزارش و توضیحات خود را به شما معرفی کند و کسانی که در حوزه جامعه بسیج پزشکی استان نیزمسئولیتی دارند در لابلای جمعیت برای پاسخگویی به نیازهای مردم فراوانی که به این بیمارستان صحرایی مراجعه کرده محو بودند .



اینجا حتی پزشکانی مانند ملکی زاده و حکیمی پور که به ترتیب مدیران کل بیمه سلامت و درمان تامین اجتماعی استان هستند نیز مانند سایر اعضاء بسیج جامعه پزشکی استان در یک کاور همسان می دیدی تا باورت شود که پست های سازمانی افراد مفهومی ندارد و کار تلاش بدون منت آنها رنگی از ریا به خود نگرفته است.

وادار کردن رئیس بسیج جامعه پزشکی استان به دادن حداقل یک گزارشی از روند برپایی ، نوع ارائه و میزان هزینه بر بودن خدمات و نوع انتخاب یک منطقه برای ایجاد بیمارستان صحرایی هر چند دشوار آمد ولی با سماجتی میسر شد.




دکتر حسن ملکی زاده در این گفتگو هدف از برپایی بیمارستان های صحرایی را خدمت رسانی به افراد کم برخوردار از امکانات پزشکی عنوان کرد و گفت : تقویت روحیه ایثارگری و جهاد در بین اقشار شاغل در حوزه سلامت و درمان علی الخصوص اعضاء بسیج جامعه پزشکی از دیگر اهداف برپایی این نوع بیمارستان ها است.

به گفته رئیس بسیج جامعه پزشکی استان در این بیمارستان صحرایی آزمایشگاه ، رادیولوژی پرتابل ، دندانپزشکی ، اطاق عمل سرپایی و داروخانه به همراه متخصصین چشم پزشکی ، مغز و اعصاب ، قلب ، پوست ، ارتوپدی ، داخلی ، غدد ، کلیه و مجاری اداری ، جراحی عمومی، سونوگرافیست و فوق تخصص ریه  وجود دارد و تمامی خدمات رایگان است و در صورتی که بیماری نیاز به خدمات گسترده داشته باشد با فرم های ارجاع خاصی به کلینیک تخصصی حضرت قائم (عج) جهت ادامه درمان رایگان اعزام می شود.




ملکی زاده تعداد افرادی که در طول یک روز کاری این بیمارستان که از ساعت 7 بامداد لغایت 13 اقدام به پذیرش بیماران می کند را بین یک هزاردویست تا یکهزار و سیصد نفرعنوان کرد که توسط 10 تا 13 پزشک متخصص ، دو پزشک عمومی ، یک دندانپزشک ، یک پزشک داروساز ،دو نفر دستیار جراحی و 20 نفر پرستار روزانه ارائه خدمت پزشکی می گیرند.




آن چیز که در وهله نخست هر بیننده ای را از اقدامات این گروه پزشکی در کسوت بسیج جامعه پزشکی به تحسین وادار می کند برخوردهای مودبانه همراه با خلوص نیت این قشر بود تا هر زمان که می خواهیم از پزشکی استان انتقاد کنیم یادمان باشد که در درون این قشر نیز افراد فراوانی هستند که دل در گرو سلامت مردم سپرده اند و حضور در مناطق کم برخوردار از امکانات را برای خود به منزله یک فرصت خدمتگذاری بدون منت می دانند .




به هر ترتیب در حالی این بیمارستان صحرایی را ترک کردم که باورم شد می شود در قالب این چنین برنامه هایی  ، زمینه گسترش فرهنگ تعاون ، هم نوعدوستی و ایثار را در جامعه علی الخصوص مناطق روستایی توسط نخبگان و فرهیختگان جامعه دو چندان کرد ؛ اقدامی که به شکل ملموس توسط بسیج جامعه پزشکی انجام شد.












گردآوری:نــــگــاه اول

منبع:سوک

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
نــــگــاه اول: امیدواریم ، تصویری باشیم ماندگار ، نه خطی تار ، در حاشیه چروک خورده ی روزگار. الــتماس دعـــا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست من نظرت در مورد این وبلاگ چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 341
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 32
  • تعداد اعضا : 39
  • آی پی امروز : 195
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 284
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 284
  • بازدید ماه : 1,304
  • بازدید سال : 38,924
  • بازدید کلی : 248,752